onsdag 9 november 2016

Den goda viljan


Vill gärna tipsa om en riktigt bra föreställning
som vi såg förra veckan.
" Den goda viljan",  den handlar om
 Ingmar Bergmans föräldrar som träffades
i unga år när pappan läste teologi och mamman
studerade till sjuksköterska på Sophiahemmet.

Fantastiskt duktiga skådespelare, alla medverkande!
Huvudrollerna gjordes av Rebecka Hemse
och Erik Ehn, båda var jätteduktiga.
Lena Endre, Örjan Ramberg, Otto Hargne
med flera, och som sagt så bra skådespel,
så där så man bara sitter och njuter.
Lilla Vincent Wettergren sjöng så vackert
att man fick gåshud.
Pjäsen var över tre timmar lång + paus,
men när det är så här bra så känns
det inte långt.
Spelas på Dramatens Lilla Scen.


Plockade fram boken när jag kom hem,
säkert 20 år sedan jag läste den,
nu blir det att läsa om den.


Fin onsdag, trots detta snökaos väder
som råder i stora delar av vårt land.

Kram

3 kommentarer:

Hajan sa...

Jag har aldrig varit något fan av honom.
men det skall ju inte gå ut över det som han gjort bra.
Alla är vi ju olika som väl är.
Just nu är jag glad att jag inte bor i USA, vilken röra.
läste i dag om alla protester mot Trumph, Det var den längsta familjeradda som
någon President haft. Bergman var ju en liten Trumph han också.
Åtminstone vad alla journalister skrev.
Trevlig helg kram från Hajan

Channal sa...

Så kul och spännande att få se riktigt bra teater. Det är en fröjd!

KRAM Anna

Evas Kvarnaro sa...

Så kul för dig och er att få komma ut och se teater som det sig bör.
De skådespelarna är riktigt duktiga, håller med dig.
Men Ingmar Bergman har aldrig varit min idol och jag orkar nog inte läsa hans böcker heller,
ja så trist är jag och det är dagens sanning.
Må väl/ Eva