onsdag 8 juni 2016

Kalas i dagarna tre

I helgen var det verkligen full fart!
Först var det lilla Alicia som fyllde två år.
Det spelande kortet var populärt
och snabbt lärde hon sig att sjunga
" Ja må leva, ja må leva hundra.


Det känns som hon nyss föddes
den här lilla älsklingen.
Och redan kan hon så mycket,
prata, äta och klä sig själv!
Vet precis vad hon vill också.
Precis som sin mamma när hon
var i samma ålder.
Och nu är hon till och med storasyster!




På Nationaldagen den 6 juni
för fyra år sedan föddes vårt första
lilla barnbarn, Selma.
Selma hade verkligen planerat sitt kalas,
visste precis hur hon ville ha det,
vilken mat och tårta, vilka ballonger det skulle vara,
fiskdammen, ja, allt hade hon planerat,
långt i förväg.


Älsklingsfärgerna rosa,lila och vit.


Det är konstigt, men det känns som
även Selma föddes nyligen,
var en liten bebis som låg i famnen
och tittade mig i ögonen.
Och Selma är också storasyster.

Fyra barnbarn på fyra år!
Vilken lycka
och vilken tacksamhet man känner.

Ja, kalas i dagarna tre var det då min
systers yngsta son fyllde 16 år,
men jag har en känsla av att han inte
vill vara på bild här på bloggen.(:


Fin onsdagskväll till er alla


Kram

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka jättegulliga små flickor!
Att fira födelsedag är STORT!
Förstår att du känner dej rik.

Ruth i Virignia (7 barnbarn, 1 barnbarnsbarn)

Solstrimmor sa...

Så söta! Du har verkligen fått barnbarn i rask följd! Jag har fem mellan fem och 24, min glädje och rikedom:) Må gott i ditt paradis!

Kramar från Eva-Mari

Hajan sa...

Så gulliga små Du har omkring Dig, Det är väldigt noga det där
en del vill aldrig vara med på bild,, jag vet vilka så jag
krånglar inte, de vill väl vara anonyma.

Vardag och flärd sa...

Söta flickor som ger glädje i livet! Roligt att kusinerna är så nära varandra i ålder. Mitt fjärde kommer i augusti, det är spännande.
Ha det fint!
Kram Eva

HWIT BLOGG sa...

Härliga bilder av glada kalasdagar!
Alltid lika kul att kika in till dig...
Kram från Titti

Channal sa...

Är Selma sex år!! Inte klokt vad fort tiden går. Då blir det förskoleklass i augusti. Det är för söta de små flickorna. Vilken fin dockservis. Mysigt!

Kramar Anna

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Men så otroligt söta små tjejer :)
Det sägs att när man får barnbarn så är det som man äter livets efterrätt, flera ggr om :)
Hoppas allt är bra med dig och att du har en fin kväll.
Stor varm kram
Jessica

Gunillasljusglimtar sa...

Ja men det är ju så kul med dessa små goingar! Tiden går såå fort bara rätt som det är så är dom stora,så njut nu!

En stor kram till dig från mig ♥

Unknown sa...

Great Post !! http://www.galaxyessay.com/
Very interesting topic will bookmark your site to check if you write more about in the future www.galaxyessay.com