söndag 29 november 2015

Första advent


Åhhh så mysigt att det är första advent!
Har verkligen längtat efter att få ta fram
adventsljusstakar och stjärnor.
Känns verkligen som "ljus i mörkret".

Advent betyder "ankomst"
och är inledningen på kyrkoåret.
Och förberedelsetid för julen.


Pepparkakorna är bakade och dom blev
extra goda och fina i år.
Bra förberedelse inför julen!
Men vi vet ju förstås inte om det
finns några kvar till julen ,
men då får vi ju baka en gång till!!!



Adventsljustake och levande ljus,
snart är julen här.


Önskar en riktigt fin första advent
till er alla

Kram

7 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Fin första advent till dig också!
Kram Eva

Hajan sa...

Ja man måste säga, att det är något visst med Advent.
Hoppas bara att det snart vänder till något bättre, än vad vi haft hit in till.
Jag har varit med så länge här i livet, men tycker ändå att det går för fort
tänker mer och mer på barn och barnbarn. Det värsta är ju att
barnen snart är ifatt oss gamlingar.
MEN MAN FÅR INTE MÅLS FAN PÅ VÄGGEN FÖR DET.


KRAM från Hajan

Snäckskalsdalen. sa...

Ååååå, så fint och mysigt du har det hemma! Och ser jag en Windsorstol? Då undrar jag, vart tog min vägen, försvann den i alla flyttar vi gjorde för 10 år sen, tro....hur nu en stol kan försvinna. Så vackert ni har det hemma och så det där lilla sockergrynet som hjälper till att baka också!
Agneta kram

Channal sa...

Åh så mysigt ni har det! Fint det var med fårskinn på ljusstaken. Kul att baka pepparkakor med de små. Nästa år kanske jag kan göra det med mitt lilla barnbarn! Längtar till jul...

KRAM Anna

Evas Kvarnaro sa...

Kära tider så mysigt du har det både i hemmet och att få baka med barnbarn i advent.
Den tiden minns jag så väl, en helt underbar mysig tid, nu har mina bb blivit stora och de brukar baka hos själva. När de kommer hit är det matlagning som gäller, bra för mig, *fniss*
Jag har ju två barnbarnsbarn med de är bara 2,5 och 3 mån, nästa år ska jag baka med Leonard,
och lilla Ofelia får titta på, hi hi . . . .
Jag blev nog lite avund på dig när jag såg bilden, förstår att du myste, precis så ska det vara.
Trevlig adventsvecka önskar jag dig, kram/ Eva

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Så julmysig ni har det.
Kram Anette

House and Garden by Bia sa...

Jättefin adventsstake...och söt liten hjälpreda har du också ;))
Ha en fin kväll !
Kram bia