söndag 23 februari 2014

Längtar...


Idag hade vi SOL!
Ungefär i 1 timme såg man solen!
Så härligt!
Började genast drömma om vår och sommar...
Fick ingenting gjort...
Satt bara och drömde om sol och värme...




båtutflykter och salta bad...



tror nästan att jag kände
lite svag doft av rosor...


och av syren...






Snart, snart kan man gå barfota
i gräset
 till uterummet
sätta sig på trappan
i morgonsolen
och dricka en kopp te.



Önskar en skön söndagskväll
till Er all
(glöm inte att drömma lite!)

Kram

12 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

En timme var inte illa, det är en timme mer än här. Men drömma kan vi, och speciellt till såna fina bilder.
Kramar/AM

Fröken Tindra sa...

Här har inte synts någon sol men drömma kan man ju göra ändå. Och det gör jag när jag ser dina fina foton!
Kram!

Solstrimmor sa...

Grattis till en hel soltimme! Vilka ljuva längtansbilder du bjuder på... känner syrendoften om jag blundar! Lite till får vi ge oss till tåls... men att längta är härligt:)

Ha en fin ny vecka.
Kramar från Eva-Mari

Livsnjutaren sa...

Drömmer mest hela tiden, jag. Härliga bilder. Jag brukar bläddra i mina album (så mossig är jag så jag har mina foton i riktiga album...) och drömma mig tillbaks till sommar och sol. Jag vet inte hur många gånger jag har sett på bilderna från vår Gotlandsresa i fjol. Vill tillbaka NU! Nattinatt från ett hotellrum i Skien där väckar'n står på 04.30:-(( Kram

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag hade också tur att få njuta av solen i lördags...även om jag satt inne och arbetade...men jag blundade mot solen och drömde om varmare tider...och om sol, havet och långa lediga dagar...
Kram,
Regina

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Man få ta vara på all tid som solen visar sig :)
Jag längtar och väntar tillsammans med dig!
Stor kram
Jessica

Gunillasljusglimtar sa...

Janu närmar det sig med stormsteg,åtminstone LJUSET! Helt otroligt va fort det har kommit tycker jag! Underbara bilder gumman ♥ Kram Gunilla

Hanna sa...

HÄrliga bilder, underbart
Ha en bra kväll
Hanna

Channal sa...

Åh... älskar't jag med! Snart är vi där!

Den korgen ger barndomsminnen. Precis en sådana hade vi när vi var ute på sjön när jag var liten! TACK!! Scrollar upp och ner... svensk sommar ÄR BÄST!

KRAM Anna

Hajan sa...

tänk vad alla längtar till
den annalkande våren.

kram

Rosa i huset i vitt sa...

Härligt...
kram Rosa

Marie maräng sa...

Åh.. så härliga bilder! Visst längtar man så det värker... efter sol och värme!

Här har vi det så grått och trist idag riktigt deppar väder :(

Ha de så gott!
Kram Marie