tisdag 12 februari 2013

Våren nya dofter är här!



Ingen vår i sikte så långt man kan se,
men nu har fem av  vårens nya dofter kommit
 .

Så nu kan vi njuta av lite vårdoft iallafall...


Här ser ni alla fem dofterna.

Waikiki  Melon
Black Coconut
Turquoise Sky
Paradise Spice
A Child´s Wish
 


Alla dofterna finns i:
Medium Jar  pris 239 kr
Small Jar  pris 129 kr
Tumbler  pris 179 kr
Wrapped (votivljus) pris 30 kr
Tealights (värmeljus) pris 120 kr/12 st
Wax Tarts  ( till aromalampa)  pris 20 kr



Som vanligt har vi fått hjälp med
doftbeskrivningarna av Elisabeth,
vår granne från butiken  Belle Femme.


Kika gärna in på  Belle Femme´´s  blogg,
där börjar också vårnyheterna dyka upp!
Klicka här för att komma dit


Black Coconut
Exotisk varm och exklusiv är denna djupa kokosdoft.
 Dämpade blomsterackord från den karibiska natten,
 sensuella tränoter och massor av kokos
 ger en  underbar doft
 som trots att den är lugn och mjuk,
 ändå lockar och väcker begär.

Paradise Spice 
Söta prickiga bananer med vaniljvisp.
. Strö lite kanel över
 Det skulle kunna vara receptet till det här ljuset om det gick att äta. 
Jag tycker mig känna en aning ananas också,
 och kanske lite "pepparkakskrydda" - men bara lite
. Det här passar bra att tända på fikabordet eller till kalaset.
 Eller när som helst om man gillar desserter..








Turquoise Sky 
"Sol vind och vatten" skulle Ted Gärdestad ha sagt
 om detta fräscht blommiga och havsfriska ljus
 i underbart turkost.
 Eller "Himlen är oskyldigt blå"?
 Doften är fräsch med en aning sötma,
 och minner om varma sommardagar
 med strandblomster och svalt skvalpande vatten i viken.
 Rent och okonstlat.








Waikiki melon
Det här är en riktig fruktcocktail!
 Du som brukar falla för Escadaparfymerna
 kommer att älska detta gyllengula ljus
. Den underbara melondoften ger en känsla av lyxig semester på Hawaiii!
 Melon och apelsin i en lagom sötfrisk kombination
 får solen och sommaren att skynda sig hit!






Den här doften är sååå härlig...
Och bilden, och namnet...

 A Child´s Wish
Blommor och grönt i skön harmoni
. I doften ryms många känslor.
 Glädjen över vårens sprudlande grönska och späda blommor,
 lusten att upptäcka något nytt,
 utanför den egna trädgårdens trygga täppa.
 I undertonerna av denna friska gröna doft
 känner jag stråk av en vintageparfym
. Lite retrokänsla med minnen från barndomens trädgårdslekar,
 och mammas varma famn.



Trevlig tisdagskväll,
och
 ge inte upp hoppet,
det kommer en vår....


Kram

9 kommentarer:

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Vet du?
Redan efter första bilden så tänkte jag... den gröna.. den ser härlig ut :))
Har du dom i webshopen? Det kan jag ju såklart kolla direkt :)
Jag ska göra det.
A child´s wish.. bara namnet är ju vackert!
Ha en jättefin kväll.
Kram kram
Jessica

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej igen.
Jag trodde lite fel ju..
Jag trodde man kunde handla även på nätet.
Men jag skulle vilja beställa ett sånt ljus A child´s wish :)
Kram igen
Jessica

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad härligt med massor av goda dofter.Ha en skön kväll.Kramar Rita ♥

Channal sa...

Blev riktigt sugen på den turkosa och barnets önskan... måste springa in o lukta på dem i min affär i stan!

Kokos, banan o mango låter för sött! Men jag ska sniffa på dem med!

KRAMAR Anna

Helens Universum sa...

Åh! Det är underbart med goda dofter!
Kram Helen

Anonym sa...

Det turkosa och det gröna låter som ljuvliga dofter som jag tror tilltalar mig. Måste komma in och sniffa snart!
Kram Pia

Marie maräng sa...

Oh..så nyfiken man blir hur dom doftar på riktigt :)

Mailar dig en beställning.
Kram Marie

Linda sa...

Den med kokos skulle inte vara så fel nu när man längtar efter sommaren. Kokos får mig att änka på sol, bad och paraplydrinkar. :)

Kram Linda

Mia sa...

Härligt med nya dofter!!
Kram