torsdag 2 februari 2012

Mitt första år - Babybok - Beatrix Potter


Mitt första år, jättesöt bok med illustrationer
från Beatrix Potters sagoböcker.
I den här boken kan du, som blivit förälder,
skriva ner din babys levnadshistoria de
första tolv månaderna.
Det finns också utrymme för foton.
I slutet av boken finns en ficka,
där du kan förvara värdefulla små minnessaker.















Pris 229 kronor

Ni kommer väl ihåg att ni även kan beställa boken
i vår webbshop, som ni hittar högst upp
här på bloggen.

Trevlig kväll

13 kommentarer:

Malva E. sa...

Gud så gullig, längtar tills jag har någon kompis (eller mig själv!) att köpa den till!
/Malva

Molly sa...

Så fin babybok! Älskar hennes verk! Om ni inte har sett filmen "Miss Potter" med Reneé Zellweger och Ewan McGregor, så rekomenderar jag er att se den! ;) Den är underbar, och beskriver hennes rara person, och hennes liv!

Kramar från Molly!

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Vilken underbar bok, det kommer verkligen tillbaka minnen från barndomen, Beatrix Potter... Mina killar har liknande album, det är så himla kul att ha.. Jag har faktiskt också en från när jag var liten :)) Härliga underbara minnen... Tänk om man kunde bromsa tiden lite granna.. Det går så fort...
Ha en jättefin kväll.
Kram kram
Jessica

Blommiga Rutan sa...

Hej Molly!
Javisst är den fin. Jag älskar också hennes verk! Läste hennes böcker om och om igen för barnen när de var små. Vi var också i England i Lake District och tittade på hennes hus, det var helt fantastiskt, med skissblock på skrivbordet, tekopp framme, färska blommor överallt, det kändes som hon bara gått ut i trädgården en stund!
Men så roligt, den filmen har jag inte hört talas om, den måste jag försöka hitta att hyra redan i helgen! Tack för tipset!
Trelig helg
Kram Anncathrine

Blommiga Rutan sa...

Hej Jessica
Jaa du, tänk om man kunde bromsa tiden, tänkte ofta på det när barnen var små och det var så otroligt mysigt..

Trevlig helg
Kram Anncathrine

Fågel Blå sa...

Åhh vilken underbar bok!!!
Önskar dej en fin helg
Kramar Kathrine

Kakaobönan sa...

Supergullig bok!

Finns tips på fredagsmat på min blogg!

Trevlig helg! // Pia

Jenny sa...

Åh vad fin, gillar Beatrix Potter! Kommer ihåg en film med hennes figurer som alltid gick runt jul när jag var barn:)

Ha en trevlig helg AnnCathrine!

Kraam Jenny

Molly sa...

Så underbart att ni har varit där hon bott, och haft sitt liv! ;)Jag kan tänka mig att det är väldigt vackert där! Kan också förstå att det finns kvar en speciell känsla och att man kan känna av hennes närvaro! ;)
Om jag reser till England blir det ett måste att också besöka platsen!
Hoppas att ni får en jättetrevlig filmkväll och helg!

Kramar från Molly!

Blommiga Rutan sa...

Tack snälla Molly!
Så gulligt av dig att jag får låna filmen!
Josefine hade den med sig igår kväll, jag blev verkligen jätteglad!!!
Den ska jag titta på lite senare idag.

Kram Anncathrine

Alexandra sa...

Hej! Jag älskar verkligen Beatrix Potters små varelser :-)! Så underbara.

Jag har en liten fråga och hoppas du vill svara. Var har du köpt boken och när är den tryckt? I en utgåva ska det nämligen finnas ett tryckfel - det står "mina ögon var " två ggr istället för vikt. Tyvärr är det den utgåvan de har på NK här i Stockholm. När jag tittar på fotona du lagt in ser jag dock att det står vikt. Skulle så gärna vilja köpa boken men vill ju slippa tryckfelet om det går.

Tack på förhand
Alexandra

Blommiga Rutan sa...

Hej Alexandra!

Det är den utgåvan vi har här också, tack för att vi fick veta det! Men, 1 bok är äldre upplaga och där är det rätt text. Den är några cm mindre (ca 4-5 cm) till formatet, men precis samma, alla texter och bilder

Vill du att vi skickar den? Priset är 229 kr + frakt 48 kr.

Hälsningar Anncathrine

Anonym sa...

Hej!
Har ni kvar boken till försäljning? Letar febrilt efter den. utgått överallt :(
mvh Sofie
sofiemolin7@hotmail.com