måndag 6 juni 2011

Bonjour

I lördags kom vi till Nice, hämtade vår lilla hyrbil på flygplatsen och åkte till St Maxime där vi hyrt en lägenhet. St Maxime är en riktig pärla, en jättefin liten stad,( lagom stor, ca 13.000 invånare) som ligger  9 mil från Nice. Staden ligger längs med en 11 km lång kustremsa. Härliga sandstränder. Som sagt var, en riktig pärla. Nu hyr vi samma lägenhet som vi hyrde förra året , så mysigt.

Utsikt från lägenheten över hamnen, det som syns i bakgrunden är St Tropez.


Inköp av blommor i den mysiga saluhallen.

Trevlig dag!

Anncathrine

4 kommentarer:

Josefine sa...

Åh har du din Frankrike-tröja på dig! Har du en för varje land? Skulle jag kunna få låna din rakastan sinua Soumi när vi ska ditt, vill gärna hålla mig väl med befolkningen! Kram

Anncathrine Blommiga Rutan sa...

Ha,ha, ha. tyvärr. är ledsen, den enda tröjan med text som jag har är den här, köpte den i vintras på Zara en dag när jag längtade extra mycket till Frankrike. Men jag tror att den funkar jättebra i de flesta länder, den får du gärna låna.

Fredrik sa...

Hallå där, hur mysigt ser inte detta ut! Vill också åka dit!

Mia sa...

Åh vad härligt!! Vilket ställe! Njut!!