söndag 22 januari 2012

Underbara tulpaner


Så vackert med tulpaner!
Och den här färgen är ju
alldeles, alldeles underbar...


Dubbla rosa, nästan som pioner...


Alla färger är vackra...


Papegojtulpaner,
vänder nästan ut och in på sig själva...


Jag tycker inte att det alltid behöver
vara en hel bukett med tulpaner.
Brukar köpa en knippa med tio
och dela den på lite olika ställen i huset.
Tre tulpaner i en liten vas i
badrummet, en liten tulpan på sängbordet,
tre nedklippta små tulpaner i ett
gammalt glas på hallbyrån...


Tulpaner är också jättefina att
blanda med andra blommor .
Den här underbara buketten fick jag
av äldsta dottern, Josefine på
Alla hjärtans Dag förra året.


Ännu en underbar bukett...
Från goda vännen Annica.

När jag får så här vackra buketter så
får dom alltid tillbringa natten
i vårt kalla förråd, eller utomhus om
det inte är för kallt.
Och så nytt vatten varje dag.



Hyacinter och tulpaner är också fint
tillsammans, då får man ju också
lite härlig doft...
Ängeln finns i butiken,
kostar 159 kronor.


När vi hade några vänner här på middag
förra lördagen så blandade jag creme färgade
rosor och rosa/ljuslila tulpaner med brudslöja.


Vackert tillsammans,
eller hur?


Servetten heter Fairy rose och är
en favorit som vi sålt i många år.


Kanske den allra vackraste, dubbel vit... 


Eller?

Har ni någon favorit tulpan?

8 kommentarer:

STENLYCKA sa...

Tack snälla för alla underbara bilder på vackra tulpaner och buketter.
Jag älskar tulpaner och tycker att en bukett i alla möjliga och omöjliga färger kan vara så vackert eller bara vita förstås. Jag köpte en papegoj- tulpanbukett efter jul som var limegrön /vit den var himmelskt vacker.
Önskar dig en fin ny vecka!
Kram Raina

Bettina sa...

Dubbla ljusrosa är min absoluta favorit! Har arbetat i Holland för några år sedan och där fick man verkligen sitt lystmäte gällande tulpaner!
Har alltid en bukett på matbordet denna period.
Hälsningar Bettina

Mia sa...

Underbara bilder på
tulpanbuketter/arrangemang! Har ni de servetterna nu? Mina favoriter också! Kram

Miruschka sa...

Hej, vad kul att du hittade till mig!
Vilka underbara bilder på tulpaner du visar, de får en att känna vårkänslor så att det skvittrar om det:)
Jag har ingen direkt favorit, tycker att alla är så fina på sitt sätt!
Hoppas du får en fin start på vecka fyra!
//Marie

Blommiga Rutan sa...

Limegröna/vita papegojtulpaner låter verkligen fint!

Ja, vi har servetterna,finns i tre storlekar.

Dubbla ljusrosa är underbart, ser ju nästan ut som rosor.Har aldrig varit i Holland men sett bilder därifrån på alla tulpaner, det ser ju otroligt läckert ut!

Hjärtan i livet sa...

Mina favoritfärger på tulpaner är vita och lila men alla tulpaner gör en glad oavsett färg eller sort tycker jag. Känns lite tomt att inte ha varit på Formex men har man bestämt sig för att stänga sin butik så har man inget där att göra eller??? Saknade besöket. Har sålt ut massor av varor och kläder både fredag och lördag känns bra. Snart dags för att söka jobb.
Ha det gott!
Eva

Maria sa...

Tack för dina fina bilder på tulpanerna. Satt och kikade i Blomsterlandets katalog till frukost på just dessa fantastiska blommor.
Och lite härliga bilder från Forex, det är också vår med en massa pasteller. Kram Maria

Tre Tanter sa...

Vilket härligt blomfrosseri du bjuder på, behövs denna vinterdag, tycker vintern kommer alldeles försent, tur att man kan frossa i alla vårblommor som nu finns i butikerna, ha en fin dag, kram från oss 3