måndag 30 januari 2012

Kallt, men ljust...


Här i Södertälje hade vi   -14 grader halv 7 i morse.
Kallt i hela landet hörde jag på nyheterna.
Men nu är det bara  - 4 och strålande sol,
riktigt skönt faktiskt.
Och så ljust!
En halvtimme ljusare idag än förra måndagen.
Förra måndagen 23/1 gick solen upp 8.18
idag var den uppe redan 8.04.
Ner förra veckan 15.42,
ner idag  15.59.
Voilà  31 minuter ljusare!


Ursäkta om jag tjatar om ljuset.
bara en sista sak ,
Under januari månad har det blivit
1 timme och 23 minuter ljusare.
Från den 9 januari tills idag,
den 30 januari, 83 minuter.

Önskar Er alla en riktigt solig, härlig måndag

8 kommentarer:

Karin sa...

hahhaaha - det var ett ljust inlägg! Ser när jag går till och från jobbet att det är stor skillnad. Fast det är kanske bättre med siffror eftersom ev. snö och klart/mulet väder också inverkar. Men det går ju åt rätt håll nu:)
Kram!

Gunillasljusglimtar sa...

TYCKER det är jättekul att följa ljuset,tro sjuttan att det är inget tjöt bara fakta o så skoj att det blir ljusare...tack för att du vill va med på min utlottning! Kramis Gunilla

Gunillasljusglimtar sa...

Tack för grattisen på namnsdan ♥

Channal sa...

Visst är det härligt att vi märker av att det blir ljusare för var dag! Underbart! Men jag AVSKYR KYLAN! Bara att bita ihop! Kram Anna

Blommiga Rutan sa...

Hej Anna!
Då är vi två som tycker likadant om kylan.

Kram Anncathrine

Kakaobönan sa...

Hej!

Kul att se att fina Anna Chanal hittat hit. Hon är fantastisk och tar så mycket vackra bilder.

Ha det gott!

Ann-Sofi MATSAFARI sa...

Härligt att vi går mot ljusare tider:9 Vintern har sin charm men det är alltid lika skönt när våren närmar sig:)

Blommiga Rutan sa...

Hej Kakaobönan!
Ja, jag vet, det tycker jag också är kul!
Och ja. hon tar helt fantastiska bilder!

Kram
Anncathrine