tisdag 31 januari 2012

Kreativ Insikt


Här kommer några bilder från Formexmässan.
Josefine står och pratar med Dag och
Carolina Gårdheim från Kreativ Insikt.
Båda två är fantastiskt trevliga,
mysiga och varma personer.


ALLT vi säljer i butiken är sådant som
vi själva tycker om.
Något som vi känner extra starkt för är
sakerna från Kreativ Insikt.
Vi är väldigt glada över att ni, våra
kunder i butiken, tycker som vi!


Carolina Gårdheim startade företaget
i slutet av 2003, och vi har varit
med nästan från början.
Det är Carolina som skriver böckerna 
och formger alla produkterna.
Det finns en äkthet och ärlighet
i Carolinas texter som gör att
dom går rakt in i hjärtat!

Så här berättar hon själv i sin folder
som följer med när du köper tex. en bok.

" För några år sedan blev jag tvungen att
börja fundera över vad som - egentligen-
är viktigt i livet.
Till mig kom tio insikter, tio betydelsefulla
komihåg om livet.
Jag kallade dem mina  "budord".
Var sann. Var en vän. Var här.
Vart och ett av komihågen föddes ur stora
personliga insikter om hur jag
tidigare levt mitt liv.
Vart och ett av dem är lika
viktigt - för mig.
För att jag alldeles säkert inte skulle glömma
designade jag saker till mitt hem med
varsitt komihåg på -
jag tillät mig inte att gå en dag utan att
läsa något av dem.
Ha tillit till dig själv. Älska.
Tavlor, vykort, tändsticksaskar låg framme
med budskapen på.
Inte en gäst gick utan att ha
kommenterat mina påminnelser.
Le. Du vet.
Detta var tydligen viktiga saker
även för andra, inte bara för mig.

Livet rullade på i sina trädskor som
det gör. Så 2003 blev ett par av
insikterna särskilt viktiga för mig.
Lyssna till ditt hjärta och Följ dina drömmar.

Jag lämnade min konsultbana
för att skriva och formge - en dröm
jag burit på hela mitt liv,
men tidigare inte vågat följa.
Inte kunde väl jag...
Men jag kunde och mitt företag 
Kreativ Insikt hade fötts."




Här sitter Dag Gårdheim, Carolinas man
som också jobbar i företaget.



Vi har många olika böcker, kort, tavlor
och smycken från Kreativ Insikt
i butiken, och nästa vecka så
kommer det lite nyheter,
då återkommer vi med bilder på dessa.






 



Imorgon är det första februari och då
är det dags för en utlottning här
på Blommiga Rutan.
Ni missar väl inte det!


Önskar alla en skön fortsättning
på tisdagen

12 kommentarer:

Hjärtan i livet sa...

En kollega till mig här i Östhammar sålde Kreativ Insikt´s böcker m m, men har tyvärr upphört med sin butik men jag köpte några små tavlor som jag nu har på hotell Villa Östhammar för att glädja mina gäster.
Eva

Gunillasljusglimtar sa...

Intressant att få läsa...tack för det vännen! Då kommer jag väl i morron o kollar utlottningen! Kramis Gunilla

Angelica sa...

Deras grejer är totalt underbara har köpt flera böcker o massor av kort hos er. Så uppskattade har dom som jag givit bort blivit.

Hälsningar Angelica

Vintage House sa...

Så härligt:)
ha en mysig kväll
kram
sandra

Sofie sa...

Älskar Karolina Gårdheims saker!

MVH Sofie

Malva E. sa...

Jag fick en bok från kreativ insikt i studentpresent, sedan dess har jag ÄLSKAT deras saker! Brukar ge det lite då och då till både kompisar och sådana som mamma, pappa och mormor. Kul med nya saker! Får väl bli presenter till alla hjärtans dag då kanske.......
Ses snart!
/Malva

Fågel Blå sa...

Åhhh vad roligt ni verkade ha haft!
Kramar Kathrine

Maya sa...

Har givit bort massor av deras fina ting, i doppresent, konfirmation, bröllop,födelsedag. peppa upp någon mmm.mm.

Ha en fin dag
Maya

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Det är bra att stanna upp och verkligen förstå livet ibland. Det kan hända att något man inte räknat med händer så att man blir tvungen... Hur som helst så är det viktigt att verkligen veta vad som är viktigt i livet och vilka som verkligen betyder något.
Vi lever bara en gång, vad vi vet i allafal... så ta vara på livet och nära och kära :))
Stor kram
Jessica

Vi i Villa Ville kulla sa...

Spännande med utlottning!!!
Låter himla intressant med kreativ insikt!!!Ha en bra Onsdag
Kramar Lotta

Marlene sa...

Underbara,underbara ting finns hos dom.

Blommiga Rutan sa...

Ja, det har du så rätt i Jessica.
Att veta vad som är viktigt i livet och vilka som verkligen betyder något. Det borde man tänka på oftare. Så kloka ord från dig.

Kram Anncathrine