söndag 15 januari 2012

Hopp om vår...


Söta lilla primulan är en favorit
så här i januari månad.
Är så fin i alla färger,
väldigt fint att blanda en massa
olika färger i en kruka eller korg.

Men det kan inte hjälpas,
jag tycker att de vita är allra finast...






En annan underbar liten blomma
som jag riktigt längtat efter
är pärlhyacinten!
En riktig liten skönhet,
både före och under blomning.

Igår när solen strålade så härligt i
ett par timmar blev man ju verkligen
så sugen på lite vårblommor.




Så visst finns det hopp om vår!

Trevlig och skön söndag
önskar jag er alla

10 kommentarer:

Alexandra sa...

Hej! Kommer ni att ha öppet måndagarna nu även efter jul?

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Idag har vi lite soldis här, men igår var det strålande fint. Och visst längtar man till våren, den får gärna komma tidigt och bli lång och varm. Tills dess får vi njuta av fina blommor inne.
Varm kram
AnnaMaria

Hjärtan i livet sa...

Ja, våren välkomnar jag med öppen famn. Köpte årets första tulpaner i veckan för att locka fram våren.
Eva

Blommiga Rutan sa...

Hej Alexandra!
Ja, vi tänkte prova med måndagsöppet under hela januari.
Så, välkommen söta du.

Kram Anncathrine

Channal sa...

Vilken härlig blogg jag kom till! Vi har lika dana krukor, Waldemarsudde! jag har också primula i min! Så smarrigt ni åt... mums!
Fin söndag till dig! Kram Anna

Alexandra sa...

Åh så bra! Var lite besviken över att jag fick en tandläkartid på måndagen då ni inte har haft öppet då tidigare, då tittar jag in nästa måndag =)

Mia sa...

Åh vilka vackra vårarrangemang! Vi får ha "vår inne, vår i hjärta och i sinne" än så länge! Kram

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Så härliga bilder !
Ha en fin start åpå veckan! ;)

Kram Sirpa

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Visst längtar man till våren och alla underbara fin blommor :)
Det är så mycket ljusare på eftermiddagarna och man känner sig minsann lite piggare :)
Ha en jättefin måndag.
Stor kram
Jessica

Marie maräng sa...

Hej tjejen!
Så fint med alla vårtecken... pärlhyacinter är en av mina Favoriter. Längtar till våren som bara den. Ha de gott! Hoppas din vecka blir bra. Kram Marie