söndag 22 april 2012

Ralph Lauren flagship store


På  173 Boulevard Saint German ligger den absolut
häftigaste, läckraste, vackraste butik jag någonsin
besökt.  En alldeles fantastisk butik!
1.200 kvadratmeter, 5 våningar i ett otroligt hus
från 1754. Helt makalöst fint renoverat i
varje liten detalj. Färska blommor i vaser överallt.
Öppna spisar, gamla tavlor, vackra mattor...


Tjocka sidengardiner, parkettgolv
och underbara kläder.















Även en hel del vintagekläder ( Ralph Lauren, förstås)
den här sjalen, skinnjackor, tweedkavajer,
broderade handväskor, smycken...



Och överallt vaser med färska blommor, doftljus
och fin musik...









Butikens toalett 






Det finns även en fin restaurang i samma hus "Ralph´s",
med både inne och ute servering.
Missa absolut inte att gå in och titta i den här butiken
om ni kommer till Paris!

Skön söndagskväll
Kram

12 kommentarer:

Marie maräng sa...

WOOW.. nästan overkligt!
Så kul att du får uppleva denna resa, verkar helt magiskt. Att få rå om sina barn som lever på annan ort är ALLTID magiskt. Dig så härligt förunnat att vara nära din/er dotter i denna resa.

En liten fråga.. Dixie är det någon leverantör du handlar ifrån?

Du kan maila mig angående detta om du vill...

Önskar dig en god start på en ny vecka!

Kram Marie

Maj sa...

I den butiken skulle jag gärna titta in. Du vet kanske att RL öppnat sin första skandinaviska butik i Stockholm. Sök på nätet och du kommer att få se den mest underbara visning av vårkollektionen
(skrev om det på min blogg för en tid sen)

Kakaobönan sa...

Ser fantastisk ut men jag tror ändå att Blommiga Rutan är en butik mer i min stil!

Ha det gott!

Kram Pia

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

Ser ju helt otroligt ut ......ska göra en mapp med alla dina ljuvliga Paristips ,ser en hel del snygga kläder på dina bilder som jag skulle kunna tänka mig att dra på mig direkt!!....

Fortsätt njuta!!
Kram Pernilla på Piazzan

Blommiga Rutan sa...

Hej Maj!
Ja, har varit in där och tittat, mycket fint,men dyrt tyvärr, och det var det ju förstås i Parisbutiken också.

Kram Anncathrine

Jättekul med visningen, det hade jag inte sett! Underbara kläder!

Blommiga Rutan sa...

Hej Pia!

Tack för dina snälla ord!
Du är då för rar! Det är kunder som du som gör att det är roligt att driva en butik!

Kram Anncathrine

Fågel Blå sa...

Wow what a place!
Kram Kathrine

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oj vilket ställe!
Kram
Marie

Tre Tanter sa...

Vilken butik, ser helt underbar ut, ha en trevlig vecka, 3 tanter

Mia sa...

Vilka fina bilder och sevärdigheter du visar i bloggen! Otroligt mycket vackert! Skulle gärna åka till Paris
Tycker precis som Pia,
Blommiga Rutan är min favoritbutik.
Kram

Blommiga Rutan sa...

Tack, snälla rara för dom orden.Mia!
Du är en av våra favoritkunder, alltid blir det en trevlig pratstund när du tittar in!

Hoppas ni hade det supermysigt i Barcelona!

Kram Anncathrine

Mia sa...

Tack Anncathrine!! Blev så glad!!
Vi hade toppen i Barcelona! Potatisgratängen med getost du gav recept på låter så god! Kram