måndag 16 april 2012

Lite shopping


När man är i Paris så är det ju väldigt roligt
med lite shopping...

Hippy Market, vintage,
  har ett tio tal butiker här i Frankrike.

Den här butiken ligger i Marais, på
21 rue du Temple.


Här finns en hel del...


Hittade en söt kjol i härligt sidentyg,
brun med creme färgade prickar,
perfekt till ett par skor som jag har hemma!
25 euro, inte dyrt för siden!



Väldigt många roliga skobutiker finns det här.
Lina och jag skulle gärna besöka dem alla...




Shoppingen avslutades på varuhuset  Lafayette
och ett besök i deras Champagnebar.
Underbart gott!


Fantastiskt vackert inne på  Galeries Lafayette,
här kan man gå länge, finns hur mycket vackert
som helst att titta på...

Lafayette är öppet mån-fred 9.30 - 20.00
Lördagar 9.30 - 21.00
Söndagar stängt.

På söndagar är nästan alla butiket stängda
här i Paris, även många livsmedelsbutiker.



Kram

8 kommentarer:

Hjärtan i livet sa...

Åhh så härligt ni ser ut att ha det.
Var i Södertälje till min mamma i påsk och berättade om din butik men hon kunde inte riktigt komma på var den ligger, men nu har jag väckt hennes nyfikenhet så vi får se om hon hittar till dig.
Ha det bra!
Eva

Blommiga Rutan sa...

Hej Eva
Tack för din kommentar.

Butiken ligger på Järnagatan 3, på samma sida som stationen, snett emot
där Stora Konditoriet låg förr.
Bredvid en klädbutik som heter Eloise. I samma husrad som Garantipäls m.m.
Får se om din mamma vet var det är nu!

Kram Anncathrine

Channal sa...

Så mysigt med mor- o dottershopping! Och champagnelunch! SkålSally!!

Jag ska till London med min stora tjej om tre veckor. Ska bli jättekul!

Ha en fortsatt fin dag i Paris! Kram... Anna

Maj sa...

Har hört mycket om det fina varuhuset i L där det tydligen ska finnas "allt". Shopping i Paris-det skulle kunna bli dyrt det känner jag. Fortsatt trevlig vistelse /M

designofluna sa...

Paris är underbart! Men jag har bara varit där på vintern så jag kan tänka mig att det är underbart den här tiden.
Kram Malin

Blommiga Rutan sa...

hej Malin!

Ja, absolut, Paris är allra bäst på våren.

Kram Anncathrine

Unknown sa...

Vilka mysiga bilder ni delar med er av. Så kul att gå runt o strosa. Kjolen var jätte söt. Ha det fortsatt bra Kram Beijan

Karin sa...

Så mysigt att vara tillsammans med sin dotter i Paris! Våren är ju en underbar tid där:) När jag var i P med mina barn var de små och behövde passas så det blev ingen tid över att göra "vuxensaker" som att shoppa kläder o skor och sippa champagne tillsammans:)
Ha det fortsatt bra!
Kram!