torsdag 5 april 2012

Glad Påsk !


Nej, så mycket påskpyntat är det inte här hemma.


Björkris, videung och bruna strutsfjädrar...





En bukett med gula rosor och vita lövkojor
på köksbordet...







Lite gula tulpaner förstås...




Tre små luddiga kycklingar, som katterna
är väldigt intresserade av, så vi får väl se
hur länge dom får stå här...




De här påskkärringarna och kycklingarna
får komma fram varje påsk...
Barnen gjorde dem när dom var  riktigt  små.


Önskar alla en skön kväll och en
riktigt Glad Påsk!

Kram

21 kommentarer:

Marie maräng sa...

Såå fint.. den fina kannan med strutsfjädrar en SÅN har jag precis vunnit på tradera. Och hade hoppas på att ha den nu till påsk men säljaren verkar ha dött :(

Bästa påsk kramar till dig!
Marie

Parfymista sa...

Glad Påsk! Det enda pynt jag har är en tupp från Indiska. Jag borde skärpa mig till nästa påsk...

Channal sa...

Så fint... älskar vide! GLAD PÅSK KRAM! Anna

Mia sa...

Som alltid har du såå fint hemma! Jag har också påskris med likadana strutsfjädrar, ute på trappen.
I morgon åker vi till Öland. Där ska jag pynta med den gammeldagsa kycklingraden, fina ägg och duka med fina påskservetter allt från Blommiga Rutan och köpa blommor förstås. Den här påsken får vi äta mycket och dricka gott. Vädret är ju inget vidare.. Glad Påsk! Kram

LissasVita sa...

Glad Påsk ! Kramen Lisbeth

Helena sa...

Lite ris, videkissar och fjädrar och en massa godis får representera påsken hemma hos oss. Och några påskliljor, det får räcka för det ska ju snart plockas bort igen. Glad påsk! kram

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

så ljuvliga blommor..
Glad påsk
önskar Gabriella

Enelid vitt och lantligt! sa...

Fina bilder..
Ha en riktigt härlig Påsk!
Kram Carita

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gula rosor var jättefint, och så söta kycklingar.
Önskar dig en härlig Glad Påsk
Kramar
AnnaMaria

Anonym sa...

Lagom är alltid bäst.Så fint!!
Ha en härlig och fin påsk.
AC

Anna Stenberg sa...

Tycker att du har pyntat på riktigt duktigt! Härliga blommor! Jag önskar dig en RIKTIG GLAD PÅSK! Anna

Livet och vardagen sa...

det finaste pyntet är det som barnen gör, för de gör det verkligen med känsla:-). Glad påsk!

Bodil sa...

Fint pynt.
Glad Påsk!
Kram från andra sidan plurret.

Fågel Blå sa...

Undrebart fint!
Önskar dej en riktigt Glad Påsk
Kram Kathrine

STENLYCKA sa...

Kram på Påskafton kära vän!
Önskar dig en underbar helg!
Härliga foton gillar buketten med rosorna, så fint istället för alla gula påskliljor. Påskgummorna var så söta!
Allt gott till dig!!
Raina

Karin sa...

Men vilket underbart påskgäng! Så roligt att ha kvar! Undrar varför inte jag har sparat vårt gäng?!!

Så fina strutsfjädrarna är, sådana har inte jag hittat, de finns inte på så många ställen tror jag...? Har inga fjädrar alls i år för Nisse är alltför intresserad av dem:)

Hoppas att du har en riktigt trevlig och helg!
Påskkramar:)

rose sa...

Så fina bilder! Glad Påsk! Kram Neli

♥ Carina ♥ sa...

Så fint påskpynt du har. Snygga strutsfjädrar :)
Ha en fortsatt fin påskhelg!
Kram

Gunillasljusglimtar sa...

Åh så fint så...lite lagom känns det som...Jag har mitt pyssel från lissasvita o så en häxa som skräner när man tar på henne...ha en fortsatt fin Påsk gumman ♥ Gunilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron A-c
Glasen är nya och kommer från Polen. Och jag håller med, så skönt att påsken varar några dagar till. Idag ska vi äta rester och slappa.
Kramar
AnnaMaria

Elsa och Helena sa...

Fortsatt Glad Påsk, bara en dag kvar:)

Jag har också sparat dotterns pyssel men det kom inte fram i år. Egentligen det finaste pyssel man har:)

KRAM Helena