måndag 16 april 2012

Mysigt i Paris


Mysigt har dom det, Lina och Hannes
här i lägenheten,  mitt i Paris.



Syrener, jordgubbar och
doftljus från Blommiga Rutan
på köksbordet.


Hannes serverar champagne i det lilla köket
som är så charmigt, franskt på något sätt...



Skulle gärna vilja ha det här kaklet hemma...



och utanför köksfönstret blommar träden...











Ja, vem vill inte vara 27 och bo med
kärleken under takåsarna Paris
och köpa en hatt med flor på vintage marknaden?
Jag bara undrar...


Kram

12 kommentarer:

Kakaobönan sa...

Underbart!
Så klokt av dem att njuta av ungdomen och livet!

Syrener...

Kram Pia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jaa, suck... jag vill. Om jag var yngre skulle jag också bo utomlands ett tag, fast egentligen går det ju bra nu också.
Så fin lägenhet dom har.
Kramar
AnnaMaria

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ååh, jaa det vill jag också! Det låter alldeles underbart :)
Kikade igenom inläggen som jag missat, och det ser alldeles fantastiskt ut i Paris just nu. jag vill åka dit!!! Genast!!!
Suck
Kram
Marie

Channal sa...

När du skrev under takåsarna i Paris... det gick rakt igenom hela kroppen! Jag läste franska i sex år (hög o gym)! Mina DRÖMMAR var att flytta till Paris och just bo under takåsarna och köpa hatt med flor! Din dotter kan skatta sig lycklig! För mig var detta en utopi, en dagdröm! Idag reser våra ungdomar över hela världen. Som att ta bussen! Allt är närmare och öppnare idag! Suck... tänk om jag hade varit 27 idag! Härligt! Och vilken mysig lägenhet!! KRAM!! Anna

Marie maräng sa...

Så fint dom har det, ser verkligen mysigt ut!

Här är det både vitt i luften och på marken och det ska tydligen bli värre på eftermiddagen. Mina penseer var helt täckta med snö när jag vaknade. :(

Hoppas ni får en riktigt härlig dag.

Kram Marie

Maj sa...

Jag säger också "suck"....minns när jag skickade efter en kurs i Franska från Hermods och försökte lära mig franska på egen hand efter att ha läst 1 år i grundskolan. Fungerade naturligtvis inte och det blev inga Edith Piaf rrrrrr heller!
jordgubbar o champagne det går ju ändå att åstadkomma och att drömma lite....../M

Eleonora sa...

Söta AnnCathrine

Vilka underbara bilder och vilken härlig atmosfär det är i dem! Du får en härlig vecka med din söta dotter och hennes man. Hon är såå söt i den fina hatten!

Passa på och njut. Här hemma är det bitvis vinter igen.

Tack för din rara kommentar hos mig och stor kram från
Eleonora

Helén sa...

Underbart det ser ut! Härligt med färska jordgubbar oxå...köpte på Ica igår och de var ju inte sååå goda.//Helen

Karin sa...

Ja, det måste vara alldeles fantastiskt underbart!!! ♥ Så klokt av dem att leva sina drömmar och inte fastna i hemmalunken:)
Inte så dumt heller att ha barn i Paris som man kan hälsa på:D
Kram!

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej !

Härligt att kunna leva sina drömmar :)
Mysigt med våren i Paris :)

Du undrade om det var vatten som skymtade i bakgrunden ;)
Det stämmer bra det. Vi har vättern framför oss här hemma ...

Så det är det som är i bakgrunden :)
kram Sirpa

LissasVita sa...

Vad underbart härligt....så klokt av dem att njuta ....Kramen Lisbeth

Annika sa...

Mysigt mysigt:)
Där vill jag också vara :)

Annika