fredag 16 november 2012

November tävling

Canvastavla  50x70 cm

Dags för novembertävling
här på bloggen.

Den här fina canvastavlan kan bli din
om du deltar i vår utlottning !

Allt du behöver göra är att skriva
ditt favoritcitat
i en kommentar till detta inlägg.
Enkelt, eller hur!

Sedan pysslar vi, gör lotter
och drar en vinnare.


För 1 lott:
Skriv ditt favoritcitat
i kommentaren.

För 2 lotter:
Skriv ditt favoritcitat
i kommentaren och bli föjare
av Blommiga Rutans blogg.

Tävlingen avslutas
onsdagen den 28 november.


Trevlig fredagskväll



Kram

 

28 kommentarer:

Matilda sa...

Är en riktig romantiker, så jag väljer detta vackra citat... "According to Greek Mythology, humans were originally created with 4 arms, 4 legs and a head with 2 faces. Fearing their power, Zeus split them into two separate parts, condemning them to spend their lives in search of their other half".

Titti sa...

Jag vill gärna vara med i utlottningen. Jag länkar ifrån min blogg & har lagt till mig som följare. Mitt favoritcitat är Remember yesterday dream about tomorow & live today.

♥ Carina ♥ sa...

Åh jag är ju tokig i citat och kloka ord som du kanske vet. Hmm... svårt att välja...
jag väljer det som vi har på väggen här hemma. Ett citat av Gandi.
" Happiness is when, what you think, what you say, and what you do, are in harmony"
Sedan gillar jag jättemycket
"Det blir inte alltid som man tänkt, ibland kan det bli bättre"

Följare av Blommiga rutan är jag ju redan :)
Kram och trevlig helg!

Solstrimmor sa...

Ska man våga tro på turen ännu en gång? Jaaa, jag tror:) Tar 2 lotter, länkar, är följare och här kommer mitt citat:
Vart du än går... ta med hela ditt hjärta.

Kram Eva-Mari

Loftgården sa...

Bryt ihop och gå vidare...jag tar en lott tack
Trevlig helg Katarina

Parfymista sa...

"När folk är överens med mig har jag alltid en känsla av att jag måste ha fel" - Oscar Wilde

Elisabeth McCann

Britta sa...

Stark är den som kan se sin egen svaghet.

Den är min favorit.
Tar 1 st lott, Tack!
// Britta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hejsan
Fin tavla, det stod mycket bra
på den. Min favorit är: det enda sättet och ha en vän, är och vara en.
Ha en fin helg
Kramar
AnnaMaria

Märta sa...

Mitt favoritcitat kommer ur filmen Den bästa sommaren:
-Skratta nu man vet aldrig när det blir roligt nästa gång! :)

Är redan följare av blogen så nu håller jag tummarna stenhårt!! <3

Rosa i huset i vitt sa...

Hejsan tar 2 lotter
"Behandla din medmänniskor som
du vill bli behandlad själv"

kram Rosa

Unknown sa...

Ont ska med ont förgås.
2 lotter försöker vi med. Önskar dig en underbardag kram Beijan
Tavlan är mysig

Channal sa...

Åh vilka fina lotterier du alltid har. Fick en fin trätavla av mina vänner i lördags med ett fint citat. Cancasravlan är så läcker! Tror jag har tre lotter!

Har många fina citat. Min favorit är Karin Bojes "det gör ont när knoppar brister. Varför skulle annars våren tveka". Men den som betyder mest är den pappa sjöng för mig som liten: "min älskling du är som en ros, en nyutsprungen skär. Ja, som den ljuvaste musik du är" - Evert Taube.

Underbar vecka till dig! KRAM Anna

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Åhh vilken underbar tavla.
Har många fina citat på lager, men detta är sant, det vet jag efter snart 20 år med mina barns far :)
"Gräset är inte grönare på andra sidan, det är som grönast där du vattnar det"
Följer gör jag redan.
Kram
Jessica

Channal sa...

Hej underbara!

Här kommer en famn med bloggkärlek och en blogaward till dig från mig!

Kram och ha en fin vecka! Anna

Nyanser av vitt sa...

Hej
Jag är gärna med i din fina utlottning. Ett citat jag tycker mycket om är:
"Döm inte allt du ser, tro inte allt du hör, säg inte allt du vet". Ursprung okänd. Jag följer dig redan :O)
Sköt om dig
Kram Agneta

Marie maräng sa...

Så klart men vill vara med i din fina utlottning :)

Det är svårt att välja någon men... den här funkar alltid!

Omnia vincit amor!

2 st lotter tack!
Kram Marie

Livsluft sa...

"Kärlek är inte kärlek förrän du ger av den"...
Följer sedan tidigare din blogg. Tycker om tonen och gillar tävlingar.

Mitt "bästa/viktigaste citat är svårt att plocka ut. Det jag inledde med är liksom något grundläggande - "Lev ärligt mot ditt hjärta" är en förutsättning för att det ska fungera. Gör man inte så "kommer sanningen alltid i fatt en".

För mig är citaten okända, men någon före mig har ju naturligtvis uttalat dessa viktiga ord!

Livingroom sa...

Deltar i din utlottning med en lott. Min favoritcitat är " Shabby for you- chic for me". Dessa ord passar precis mig. Hoppas på tur!
-Lotta-

katha´s kortmakeri sa...

Hinner man vara med på ett hörn.
Jag gillar Rosor är alltid rosor även i ett sprucket krus, fritt av Fröding
Kram Katha

Helena sa...

Ett enkelt citat som jag försöker efterleva så mycket som möjligt:
" Vågar du inte chansa så kan du inte vinna"

Jag är följer bloggen sedan tidigare

Varma hälsningnar
Helena

Anonym sa...

Ojj vilken härlig och vacker blogg jag hittade! Fantastiska bilder och det verkar vara en helt underbar butik som jag måste besöka om jag är i krokarna.

Texten på tavlan var ju verkligen tänkvärd... Den skulle passa fint hemma hos mig!

Mitt favorit citat:
"The hapiness of your life depends on the quality of your thoughts"

Kram Elsa

Anonym sa...

Howdy! I know this is kinda off topic nevertheless I'd figured I'd
ask. Would you be interested in exchanging links or maybe guest writing a blog article or vice-versa?
My blog discusses a lot of the same subjects as yours and I feel we could greatly benefit from each other.
If you might be interested feel free to send me an email. I look forward to hearing from you!
Excellent blog by the way!

Feel free to visit my homepage; englischkurse für anfänger
Also visit my web site :: wordpress tutorial video

Anonym sa...

Fantastic site. A lot of helpful information here. I am sending it to a few pals ans additionally sharing
in delicious. And certainly, thank you for your effort!


my web-site Was ist die gesunde und ausgesprochen einfache Diät bei Zöliakie

Anonym sa...

With havin so much content and articles do you ever run into
any issues of plagorism or copyright violation?
My site has a lot of unique content I've either written myself or outsourced but it looks like a lot of it is popping it up all over the internet without my authorization. Do you know any solutions to help stop content from being stolen? I'd truly
appreciate it.

My blog - pflanzen zum abnehmen

Anonym sa...

I'd like to thank you for the efforts you have put in writing this site. I'm hoping to view the
same high-grade content from you in the future as
well. In truth, your creative writing abilities has encouraged me to get my
own website now ;)

my page :: diät rezepte frühstück mittagessen abendessen

Anonym sa...

Appreciate the recommendation. Let me try it out.

Also visit my web page; Thai-Massagen
Also see my web site > anwendung

Anonym sa...

Excellent post! We are linking to this great article on our website.
Keep up the good writing.

My web blog :: steuerberater forum

Anonym sa...

Thanks for the good writeup. It in truth was a enjoyment account
it. Glance complicated to more brought agreeable from
you! However, how could we communicate?

Look into my blog ... sehr-gut
My webpage > Energielinien