onsdag 7 november 2012

Julsaker


Den här veckan har julsakerna kommit fram
 på Blommiga Rutan.
Vi är lika envisa varje år, inga julsaker
i butiken förrän efter Alla helgona helgen!

Egentligen skulle jag vilja vänta till
första advent, men förstår ju att det inte går.
Många har frågat efter jul sedan september!

Adventsljusstaken kostar 98 kronor.
Och, nej, vi tänder inte första ljuset ännu!


 


Den vackra, enkla julkrubban kostar  369 kronor.
Ljusstaken för 1 ljus, 49 kronor.


 


Flera olika julservetter att välja på.



 


Jättesöt plåtburk.
Fyll den med hemgjort godis
eller
pepparkakor
och
ge bort istället för en blomma!

 


Tre storlekar
49 kr
69 kr
89 kr

 

Sötaste lilla ugglan...

 


Två för 149 kronor
eller
79 kronor styck.

 


Adventsljusstake 169 kronor.
Kruka  229 kronor.
Boklådor  129 och 149 kronor.

 


De söta små figurerna, tomtesvampar
kostar 69 kronor/st.
 


 




 


Doftljus, kanel/äpple.
Pris för fyra stycken  195 kronor.
59 kronor/st.
 




 


Mycket mera julsaker finns i butiken,
visar mer en annan dag.
Och så förstås, VÄLKOMMEN IN!


Trevlig onsdagskväll
och
glöm inte att tända några ljus!


Kram

11 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Så fina saker! Om det inte vore för avståndet så hade jag tittat in med detsamma :)
Kram

Mia sa...

Roligt att se alla vackra bilder från butiken! Inspirerande! Kommer snart förbi!! Kram

Unknown sa...

Vilka mysiga saker du har fått hem. Kan du inte fota så det blir som om man går runt i butiken. Har ju inte dig som närmsta granne tyvärr. Gillar de små tomtarna i ljusstaken så jätte söta. Önskar dig en underbart härlig torsdag kram Beijan

Livsnjutaren sa...

Åh så många fina saker! Jag tycker det är tufft av er att vänta till efter Allhelgona, är så patetiskt med folk som efterfrågar julpynt på sensommaren! Riktig god natt från Kristiansand dit jobbet tagit mig ikväll...

Solstrimmor sa...

Ljuvliga juliga vill-ha saker:)

Trevlig torsdag till dej!
Kram Eva-Mari

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Där skulle jag gärna gå runt och titta, så adventfint du gjort. Ugglorna är jättesöta.
Kramar
AnnaMaria

Marie maräng sa...

Oh, så mycke fina saker. Jag vill så gärna komma och titta :(

Får se om det hinns med när vi ska hämta dottern inför jullovet.

Ha de gott!
Kram Marie

katha´s kortmakeri sa...

Så mycket fina saker oj vad sugen jag blir på dina fina servetter.
Ha de gott!
Kram Katha

Channal sa...

Så mycket F.I.N.T!!!
Julkrubban är min! Den vill jag ha! Så vacker. Blev helt förälskad i den. Går det att skicka den till mig och jag betalar via giro? Är den ömtålig! Kan kanske be Pia köpa den för vi ska kanske träffas innan jul. kan du lägga undan den + servetterna med julrosen? Ugglorna är helt bedårande, så söta!

KRAM Anna

Anonym sa...

Massor av fina saker! Men det var ju väntat :)
Vill så gärna ha julkrubban. Kan inte komma in förrän någongång nästa vecka. Kan du lägga undan en till mig?
Kram Pia

Anonym sa...

ps, nu går det att klicka på kakaobonan67 så kommer du direkt in på min blogg!
Kram (igen) Pia