tisdag 2 augusti 2011

Min trädgård

Har fått många frågor här på bloggen, och många frågor i butiken och på mail att jag ska visa min trädgård. Tycker att jag visar bilder härifrån hela tiden, men självklart kan ni få se fler bilder från denna vildvuxna trädgård. Ogräsen och blommorna tävlar om platsen, vet inte riktigt vilka som kommer att vinna. Beror ju på min insats förstås, men med tanke på att jag gärna sätter mig i den skönaste stolen eller lägger mig i hängmattan med en bok så....
På den här bilden ser ni en mossig bänk med en hängpelargon i krukan, den blomman är en favorit som jag har i många krukor, den blommar ju hela sommaren och långt in på hösten. Glömmer man att vattna en pelargon ett par dagar så blommar den bara ännu mera.
På sidan av bänken är en blekrosa New Dawn på väg att klättra upp. En underbar klätterros som jag verkligen kan rekommendera. Hade några riktigt fina exemplar som var nio år gamla men som tyvärr frös ihjäl denna hemskt kalla vinter.

Det här är en David Austin ros som heter Getrud Jekyll.

Doften är HELT underbar! Att sitta här intill med en kopp te eller ett glas vin...
Ogräsen tar jag en annan dag.

Tätt fyllda, ganska stora blommor.


Lavendel är en annan favorit här i trädgården, den åker ner i rabatten till hösten.

Lejongap är vackert i alla färger, men den vita är såå vacker.

Vill ni se mera bilder, säg bara till.

Kram Anncathrine

10 kommentarer:

Anonym sa...

Äntligen! Mycket trevligt att äntligen få se och "lukta" lite. Men man är ju nyfiken på få se mer helhet! Vilka lösningar har du hittat på i din trädgård? Några bra tips?

Vänliga hälsningar från trogen stammis

Linnea sa...

Har hittat till denna fina blogg efter att jag tog en rosa lapp i butiken när jag handlade en blus. Tycker att er butik är så fin! Brukar gå in där bara för att njuta av vackra ting och härliga dofter.

Sussie sa...

Instämmer, äntligen, har verkligen väntat på lite trädgåfdsbilder från din trädgård.Men vill också gärna se mer.
Tack

Anncathrine Blommiga R sa...

Tack, snälla Linnea, så roligt att höra att du tycker om butiken!

Anna sa...

Åhhh, så roligt, men gärna lite mer bilder, och på huset!!!!
Anna

Magdalena sa...

Jättefint! Vilka fina möbler och vilken fin kudde o vilka fina blommor. Jaaa, gärna mer mer bilder.

Mia sa...

Vackra bilder från din trädgård!! Skönt att höra att du tar tid för att njuta av trädgården!! Viktigt att återhämta sig!! Kram

Anncathrine Blommiga Rutan sa...

Tack för dom orden Mia!
Hoppas du haft en riktigt skön semester, vi ses!
Kram Anncathrine

Gun i Gävle sa...

Bild på huset vore ju mycket roligt!!!!

Monica sa...

Roligt med bilder på dina blommor, den rosen skulle jag vilja ha, var hittar man en sådan?
Monica