torsdag 19 maj 2011

Smoothies

De senaste veckorna har jag blivit helt besatt av smoothies. Gör en varje morgon innan jag åker till butiken. Går ju att variera med massor av olika sorters bär och frukter.
Till den här behövs: 
2 dl vaniljyoggi 
2 dl mjölk 
                  2 dl jordgubbar ( frysta  el. färska)                   

Blanda allt och kör i en mixer eller med stavmixer

Förstår att ni alla säkert kan blanda en smoothies utan mitt  recept, men jag skrev det iallafall, om någon glömt!

Anncathrine

9 kommentarer:

Vendela sa...

Har inte gjort en smoothies sen i somras, tack för påminnelsen!!! Det är ju så himla gott o även nyttigt om man gör på lättmjölk.

Anonym sa...

Åh tack! Går o handlar direkt! Tack tack!
Ha en bra dag! Kram
eva

Hanna sa...

Mums,mums..... Det får det nog bli till helgfrukosten

Elin sa...

Har faktiskt aldrig gjort det, trodde att det var krångligare.
Nu tänker jag prova.

Mia sa...

Blir så inspirerad! Ska prova i morgon bitti med banan eftersom jordgubbarna är slut... Det var länge sedan sist!

Lina sa...

Vilken fin bild! En sån kanske man kan få om man kommer förbi i helgen..
/Lina

Lina sa...

Inte i butiken alltså, så knäpp är jag inte, jag menar förstås hemma..

Anncathrine Blommiga Rutan sa...

Kära Lina, självklart får du en smoothie när du kommer! Fick ju faktiskt min fina lila färgade mixer av dig förra året i födelsedagspresent! Puss o kram

Sara sa...

Gjorde smoothiesen till lördagsfrukosten. Jättegott, hela familjen ropade på mera, så jag fick göra en omgång till!