onsdag 6 juli 2011

Veteranbilar i Trosa

Varje torsdagkväll i sommar från 8 juni till 11 augusti är det massor av fina gamla bilar uppställda på hamnplan i  Trosa.


Roligt att flanera omkring och titta på alla fina bilar, en del är riktigt gamla.


Hoppsan, ett par sådana här har jag haft i min ungdom. Det här kan väl inte kallas veteranbil hoppas jag!


Ser ni den gamla resväskan? Skulle passa bra att ha stå i hallen som prydnad!

Det finns flera riktigt bra restauranger i Trosa. Glöm inte att boka bord, det är  mycket folk här på torsdagskvällarna. ( även fredagar och lördagar förstås)

En del av bilarna är i toppskick, tror att den här var från början av 30-talet. Hmm, ska nog inte jämföra med vår bil som är från -06 och i betydligt sämre skick... I bakgrunden ser ni  Fina Fisken en fantastisk restaurang, den och Bohmans  har  väldigt god mat. Men, som sagt, det finns många mysiga och bra matställen i Trosa.

Anncathrine

5 kommentarer:

Gun Västerås sa...

Mysigt,mysigt, tack för tipset.

Lisa sa...

Nej, va kul att du varit där! Jag bor i Trosa och var också där. Ni borde ha en syster-butik här, ni skulle ju passa bra in i stilen! Kul att du gör reklam för lilla Trosa.

Anncathrine Blommiga Rutan sa...

Ja, det skulle vara kul, men tiden räcker inte riktigt till... Klart att man vill göra reklam för en sådan fin liten stad som Trosa! Blir fler besök i sommar.

Marie sa...

Min man blev eld o lågor, så nästa torsdag bär det av till Trosa. Övernattning är också ordnat. Tack för ett bra tips.
Marie Örebro

Anonym sa...

Ha,ha,ha är ledsen att säga det MEN MEN bubblorna är veteranbilar.