torsdag 10 december 2015

Tiden går...


För 31 år sedan föddes vår yngsta dotter,
Karolina
just på Nobeldagen.
När hon var liten trodde hon att alla
flaggade just för henne.


När de vuxna barnen barnen fyller år kommer
det alltid så mycket tankar och känslor
om hur fort tiden går,
var tog tio,tjugo år vägen?

På den här bilden är hon 1 ½ år,
precis lika gammal som hennes
egen dotter Alicia är idag.



Kunde inte låta bli att ta med den här
bilden från första advent 1985.
Tror ni att det blir någon snö i år?

Ha en bra fortsättning på december,
inte för att jag vill stressa någon
men
idag är det två veckor kvar till jul...

Kram

4 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Så söt din prinsessa är! Visst är det roligt att se och jämföra bilder mellan barnen och barnbarnen? Somliga lika som bär, andra har egna utseenden men visst finns det likheter mellan dem alla. Bara i rörelsemönstren ser man och kan skratta ihjäl sig åt det påtagliga släktskapet! Ljuvliga år som går alldeles för fort. Nog undrar man vad tiden tar vägen!

Tack för alla din rara kommentarer, jag blir så glad! Ha nu en fin och skön tredje advent!
Kramar från Eva-Mari

Hajan sa...

Kära nån då, var skall denna lilla prinsessa ta vägen då.
Det är ju något visst med de små liven, underbara foton Du visar

Susanne sa...

Tiden går så himla fort, min "lilla" son fyllde 25 i måndags. Ha en härlig lördag.

House and Garden by Bia sa...

Åh vilken liten sötnos ;))...ja visst går tiden fort !!
Min dotter blir 21 till sommaren...och jag tror inte vi får en vit jul...kanske längst
upp i norr....men visst har vädret blivit underligt nu för tiden ??
ha en fin helg,med eller utan snö ;)
Bia