tisdag 15 december 2015

Malena Ernman i decembertid


Var i Berwaldhallen på en alldeles
fantastisk julkonsert med Malena Ernman
i söndags kväll.
Åhhhhh, som hon kan sjunga!
Vilken röst!
Och vilken utsrålning, vilken energi
och vilken glädje på scenen.


Musikerna var också otroligt duktiga.
Jan Bengtson spelar lika gudomligt vackert
som Malena sjunger.


Svenska stråkensemblen spelade
så vackert
men här sjunger och dansar dom.


Lasse Berghagen
var gästartist,
med den äran.
Framförde flera av sina
finaste sånger,
bl.a Sträck ut din hand
som ju känns väldigt  aktuell
nu i dessa tider.
Bakom ser ni duktiga
musikern Mats Bergstöm.


Lasse Berghagen som Lucia
och Malena som Fantomen.



Vi var i fint sällskap...
Sorlet i Berwaldhallen upphörde
när kungaparet intog sina platser.


Kände mig helt lyrisk efter den här
underbara konserten.
Idag släpps biljetterna till
 sommarens Dalhalla
där hon uppträder tillsammans
med Sarah Dawn Finer.
Väldigt sugen på att försöka
få biljetter till det.

Fin tisdag

Kram

5 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja det där måste ha varit en upplevelse,
tycker hon är så fantastiskt bra sångerska.
Vilken fin kväll ni fick
Kramar/AM

Evas Kvarnaro sa...

Fy bubblan vilken 'lyckans ost' du har varit som fått uppleva detta, grattis till dig.
Men du, jag är riktigt avund på dig.
Jag kan tänka mig att du satt där med gåshud, eller hur ?!
För det har jag nu bara jag tänker på hennes röst, kul med Lasse han bjuder alltid på sig själv.
Den kvällen kommer du ni att leva på länge . . .
Kram/ Eva

House and Garden by Bia sa...

Ja hon är bra Marlena ;)....tror aldrig jag varit på julkonsert...men jag hoppas det blir, vi har så många sådana här i stan varje jul ;))
Kramis bia

Hajan sa...

Jo du hon är toppen, hor varit här i De-Geer hallen och just sjungit till Julen hos oss.
Glömmer aldrig när hon var huvudgästen på Nobeldagen för flera år sen.
När hon klättrade på väggen som en liten Apekatt, det bästa som varit
någon gång.
Hoppas det kommer på Tv det som Du såg.

Anonym sa...

Härlig upplevelse ♡...
/Kram & ha det riktigt gott i dessa Juletider!