lördag 19 december 2015

Älskade små barnbarn


Lördag igen...
Här rullar det på i en sådan fart
 att jag måste tänka efter
 varje morgon vad det är för veckodag.
Nu har vi öppet i butiken varje dag
fram till julafton.
I morgon är ni välkomna kl 12-15.

Det känns verkligen skönt att det mesta
här hemma är klart inför julen.
Julgranen fick vi hjälp att klä
för två veckor sedan.

Gullungar...
Alicia tittade noga på Selma
och försökte göra lika,
var riktigt duktig att hänga fint
på grenarna.


Alla tre älsklingarna hjälpte till
eller...
Lilla busungen Julius
tyckte det var roligast att
plocka upp kulor ur julgranslådan
och gå omkring med dom,
förstod nog inte riktigt varför
dom skulle hänga i granen.
Se hur han tittar på mormor,
" vet att den är skör och att man
ska vara försiktig, men lite kan
jag väl få springa omkring med den? "




Selma tog iallafall det här med
att klä granen på allvar,
så jätteduktig och så koncentrerad.


Mormors minsta lilla hjärtegull,
försökte till sist att hänga upp en kula.


Många kulor på varje gren.
Extra fin julgran i år.
Och  väldigt  mycket glitter också.
Instämmer med Selma,
den blev  så vacker.


Alicia var så duktig och hjälpte
morfar med utegranen.


Önskar nu en riktigt skön lördagskväll
till er alla.
Här blir det soffläge och
Love actually
har redan sett den men
den ser jag gärna om varje jul.

Kram

10 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Underbart söta barnbarn som pyntar granen!
Ha det fint!
Kram Eva

Mia sa...

Underbara barnbarn!! Vackert! Fina bilder=Julstämning! Ska också titta på den underbara julfilmen! Kram❤️

Channal sa...

Så stora de har blivit! Minns när Selma kom. Stora tjejen nu! Så himla mysigt! De är så fina och söta alla tre. Lycka!!

Glad fjärde advent! KRAM Anna

House and Garden by Bia sa...

Vilka sötnosar som klär granen ;))
Ha en fin söndag och stressa lagom ;)
Kramis bia

Snäckskalsdalen. sa...

Tänk att ha sådan fin hjälp när man gör julgranen! Då kan det bara bli bra! Och extra roligt!
Det är Windsorstolar ni har! Det är så fint. (Jag håller på att gå tillbaka i min blogg och besvara lite frågor och kommentera, har fått igång nya datorn nu!!!).
Och nej, jag har aldrig någonsin klätt om en möbel tidigare, men den var omklädd så många gånger tidigare, av proffs, så det var bara att plocka bort det senaste lagret och fotografera stegen och försöka göra på samma sätt!
Nu skiner solen in här, jag måste ut!!!
Kramar

Anonym sa...

Underbart sött & vackert ♡ ....
/Gooooo Julkraaaaam!

Hajan sa...

Vilka underbara minnen alla jular varit, tyvärr träffar jag inga av de små denna Jul. De måste ju besöka alla ,de riktiga mormödrarna och farsmödrarna.
Då får gammalmormor vänta lite,
Så är det, de är ju bara vanliga människor.
ha,ha Jag är inte bitter, God Jul på Dig från Hajan

Eleonora sa...

Underbara små barnbarn och dem får du glädjen att fira julen med. Allt gott önskar jag dig. Nu har du ju fått granen klädd och maten är väl redan fixad förstår jag.

Alltså en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År önskar jag dig.
Julkram från
Eleonora

Evas Kvarnaro sa...

Dina, era barnbarn är så underbart goa så jag skulle vilja äta upp dem, hi hi . . .
Sockersöta dockor, förstår att ni gläds och har roligt tillsammans med dem.
Självklart vill de klä granen tillsammans med er, både barnen och ni får fina minnen av trevliga förberedelse inför julen m.m.

Ha en trevlig jul helg tillsamman med eran familj.
GOD JUL/ Eva

Hajan sa...

Spara dessa bilder så underbart att titta på om många år.
Just barn och barnbarnen och lilla Axel den allra sista det är
en rikdom i fitografier och bilder,
Gott slut och en god början önskar Jag Dig, men dem vet