fredag 21 augusti 2015

Formex mässa


Den här lilla sötnosen hittade jag
i Bukowskis monter.
Hon kommer till butiken i oktober.


Det är mycket jul på augustimässan,
på januarimässan är det mycket sommar.
På något sätt så känns det mycket bättre
att tänka på sommar i januari
än att tänka på julen i augusti.
Allra helst när det är högsommar värme ute!

" Cosy by the fire" heter en av de nya juldofterna
från Yankee Candle.
Ingefära,kryddnejlika, apelsin
och träiga toner.


Fint hos Affari.




Skulle gärna ligga en stund i Odd Mollys
fina hängmatta...



Nytt från danska Greengate.





Artwood är duktiga på att skapa
fina miljöer.




Från franska Durance kommer en ny,
ljuvlig serie innehållande bland annat
mandel och vanilj.




Här har jag hittat in i en stor monter
där det fanns väldigt mycket fint.



Vi blev så  glada när vi hittade " Majas cottage".
Underbara ljuslyktor med tänkvärda texter.
Känns också så bra att vara med i kampen
mot cancer, speciellt den cancer som drabbar barn.



Vår dotter Karolina har en monter på
Formexmässan för första gången.
Hamam handdukar, stickade plädar,
kuddar och doftljus har hon i sitt sortiment.


Alicia kom till Formex för att
titta hur det gick för mamma.


Önskar en skön fredagskväll

Kram

6 kommentarer:

Hajan sa...

Oh det måste ju vara toppen att titta på. Nu skulle jag inte orka att besöka något sådant. Därför är det ännu roligare att titta så här hos er Bloggare.

Mycket fina saker

Channal sa...

Så mycket fin! Hoppas det gick bra för din dotter. Du är enastående vacker i långklänningen och lilla Alicia! Söt som socker!

Kramar Anna

House and Garden by Bia sa...

Gillar mässor...helst inredningsmässor, men kommer sällan på några tyvärr!!
Bor lite långt ifrån storstäderna där dom flesta håller till ;)
Nej det är inte jag som bor i sjöboden i mitt senaste inlägg, det är min svågers dotter och hennes sambo (som köpt boden) som bor där över sommaren....hon har även en paradvåning mitt i stan...och det var hennes affär som jag visat förut på bloggen..Herbanist....blommor och inredning som du kanske har sett...om inte tycker jag du ska skrolla ner bland mina inlägg och titta på dom (gjorde tre inlägg om den, hihi)...jättehäftig affär !!
Ha en fin dag i solen nu...
Kram kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja där hade du och göra, så mycket och
ta in och känna efter om du vill sälja.
Jättefin klänning hade du också, så fin
bild där vid granen.
Och hjortronsås ska du prova, jag blandar
gräddfil och creme fraiche med hjortronsylt.
Lite peppar i bara. Jättegott till varmrökt
lax.
Kramar/AM

Anonym sa...

Massa fint ♡ ...
/Kram

G:a Affären sa...

Det är både jobbigt och roligt med inköpsmässor, mycket intryck att ta in och många beslut som ska fattas.
Hoppas det gick bra med affärerna för din dotter, och vilken oerhört charmig och söt dotter hon har!
Nu läser jag att du också var med på en bild, måste kika.

Kramar /Cia