torsdag 25 juli 2013

ReFurn - Ge möblerna ett andra liv


Regina som har den fina bloggen
Vitt hus med svarta knutar
tipsade om ReFurn.Kika in på hennes blogg,
där kan ni också läsa mera om ReFurn
och se bilder.

Begagnade möbler i mängder!
Idén med ReFurn är att skapa ett möblernas
kretslopp. Istället för att kasta, återanvänd!.
Butik i Stockholm i Hammarby Sjöstad,
centrallager i Stjärnhov.
Det var till centrallagret i Stjärnhov
som vi åkte i tisdags,
Två lador vid  Stjärnhovs Säteri,
proppfulla med möbler.
Ganska mycket "halvgamla" möbler,
men även en del äldre.

Hittade den här fina pallen för 125 kronor.


Visserligen passar guldfärgen den är målad i
bra till tavlan, tyget är fint till både fåtöljen
och mattorna i bilioteket,
 men tror nog ändå att jag
ska måla om den.
Vit eller kanske ljusgrå....
Rutigt tyg, tror jag...

Hittade även den här fina tavlan.
Direkt jag såg den kände jag att den
skulle vara perfekt i uterummet.
Och det var den också, så fin på den ljusgrå
väggen. Är väldigt svag för blekta
gamla oljemålningar.
Vågade nästan inte vända på den
och titta efter priset, ville ju sååå gärna ha den!
125 kronor!
Oj, så glad jag blev!!!




Den blev helt perfekt i uterummet!
Passar till nya kuddarna

Fin till de andra tavlorna där inne






Trasmattan som min farmor Astrid
vävde när vi byggde vårt hus för 29 år sedan.
Önskar att hon kunde se hur fint den passar ihop med tavlan.
Vem vet, kanske sitter hon på ett moln och
kikar ner ?


Fortsatt skön julimånad till er alla

Kram

7 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Vilka fynd!
Jag tror Astrid sitter där på sitt moln och ler :)
Kram i solen!

Sv: Ni får komma förbi och få en åktur. Men på sommaren. På vintern är det ingen bil att hurra för ;)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fin trasmatta, hemvävt är vackert. Pallen är ett fynd, den är fin nu men dina planer för den låter mycket bra.
Må gott och trevlig helg
Kramar
AnnaMaria

Annas röda stol sa...

Så härlig pall den blir nog ännu snyggare med ny färg och klädsel. Ha en bra dag. Kram Anna

Prinsessorna på Bellevue sa...

Men, vilka fynd du har gjort! Pallen var väldigt annorlunda och kul! Och tavlan jättesööt! Nu måste jag ju kolla in din dotter också!

Stoor kraam
Petronella

Channal sa...

Vilka fina fynd! Älskar tavlan! Påminner om mina föräldrars konst. Stjärnhov är mina hemtrakter! Ska ta mig dit!

Du har det så vackert hemma hos dig!

Kramar Anna

Rosa i huset i vitt sa...

Så fint du har i uterummet
pallen var lite käck och jättefin
ha en trevlig helg
kram Rosa

Solstrimmor sa...

Den pallen var lättköpt! Så vacker med de höga sidorna. Och den blir ännu vackrare när du målat den... tycker jag! Gillar sommartavlan också:)

Ha det gott i ljuvliga sommaren!
Kram Eva-Mari