torsdag 8 mars 2012

Pärlhyacinter


Det är så fint med pärlhyacinter,
ända sedan början av januari har
jag riktigt frossat i de små sötnosarna.
Vackra innan de slår ut...


och så söta när de små vita pärlorna slår ut.




Även fint att sätta flera tillsammans
och som här,  med  "plättar i luften"
och lite mossa.













Passar så fint i alla krukor och skålar.





Här står de och ser vackra ut i min
gamla dopskål.





I den här  Mateus skålen har jag haft en blå sort
och det är nästan ännu vackrare just i den.


Skålen står på ett gammalt pottskåp,
ett av mina första loppisfynd.
Det har hängt med i alla år,
brunmålat när jag köpte det,
avlutat  i slutet av 70-talet och
vitmålat någon gång i mitten av 80-talet.



Nu ska jag inte trötta ut er med mera bilder
på mina pärlhyacinter. men den här bilden
finns uppe till höger på bloggen och om ni
klickar där så kommer ni till vår utlottning.
den pågår till nästa fredag den 16 mars.
Vi lottar ut två paket med lite blandade
"vårsaker"  i, så missa inte att vara med!

Ha en bra torsdag, ojoj, snart helg igen!
Ja, det är ju härligt med helg, men
veckorna går ju så FORT !!!!

8 kommentarer:

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej Svejs.
Så vackra och uppiggande bilder på dina vackra blommor i krukor och vaser :) Pärlhyacinter är verkligen fina, blåa/vita spelar ingen roll. De är lika fina.
Ha en superhärlig eftermiddag.
Kram på dig.
Jessica

Gunillasljusglimtar sa...

Åh va fina bilder du visar! Visst är dom vackra,tänker mycket på min mamma som älskade dom..Kram på dej / Gunilla

hemma hos lilla mej sa...

Ååååå vilken fin header du har gjort.Bara så fin.Vad mycket härliga och vackra bilder du bjuder på .Pärlissar är ju bara så söta.Ha en skön kväll.Kram Rita ♥

Karin sa...

En klar favorit som lovar så mycket: Den bästa tiden är nu:)
Fint pottskåp sådana små lättplacerade skåp/bord är jättebra att ha och flytta runt på. Det går att variera så mycket...även färgen som du skrev:) Har också skåp som vi avlutade på 80-talet. Få se när det blir inne igen!! För det kommer det säkert att bli;)
Kram!

Livet och vardagen sa...

Underbara bilder, jag gillar också pärlhyacinter. Vårkänsla!

Mia sa...

Så vackra arrangemang! Jag älskar också pärlhyacinter särskilt vita!! Har också hunnit byta ut några omgångar. En står i en jättefin kruka från er. Trevlig helg! Kram

Rebecca sa...

Har just nu 12 st pärlisar i vår lägenhet, sambon tycker de är tur att dom inte har någon lukt, hihi:)

Rebecca

Änglarum sa...

Fina bilder! jag älskar våren.. trevlig helg! kram Jessica