tisdag 8 februari 2011

Nya doftljus

Fyra nya goda dofter har kommit från YANKEE CANDLE.


Alla fyra dofterna är fina, MEN detta är absolut min favorit. Den heter Soft Blanket, en mjuk fin doft, lite som en nybadad baby insvept i en filt som torkat  ute i trädgården.Med en svag doft av vanilj och kaprifol.


Tänk dig sommarens varmaste dag, det finns massor att göra, vattna blommor och skörda jordgubbar eller bara hänga ute i solen, spela fotboll eller leka med barnen i vattenspridaren. När solen sänker sig och det äntligen börjar bli lite svalare drar man sig tillbaka för en kall, söt lemonad... Där har vi doften, Country lemonade. Det är just den doften som du känner när du stoppar näsan i tillbringaren samtidigt som solens sista strålar värmer ryggen...


Mitt i en blomsterrabatt... detta är doften som humlorna måste känna när de sitter där bland alla prunkande blommor och festar loss!


Inspirationen tog slut, den här doftar helt enkelt bara fantastiskt, kom in och känn själv... ;-)

Välkommen.

7 kommentarer:

Unknown sa...

Så fint skrivet! Man riktigt kan känna dofterna! Kommer absolut imorgon! Kanske gungfåret finns där....
Ha en toppenkväll!
Kram
Eva

Charlotta sa...

Anncathrine vad mysiga dofterna later, du far garna stoppa undan 2-3st av dom sota nalle ljusen tills jag kommer i mars. Hittade en butik som saljer Yankee Candle har men det ar ett litet utbud.

Hoppas ni mar bra!

Kram http://www.charlottaslondon.blogspot.com/

Parfymista sa...

Du kan verkligen konsten att beskriva något på ett sätt så man bara MÅSTE ha det ha ha!!!! :-)

Nästa steg är att kontakta Yanksen och föreslå de nya namnen:

Sundried baby
Nose in the jug
Bumblebee Gardenparty
Smell it yourself

Lina sa...

Ja, shit va sugen jag blev på dofiljus nu! Va snäll du är som länkat till bloggen från din blogg Lotta!! Kul =)
Kram!

Blommiga Rutan sa...

Ha ha, tack för tipset Miss Vitriol, kommer genast imorgon att kontakta Yankee Candle kanske kan få lite inköpsrabatt !

The Perfume Terrorist sa...

Nu har jag testat dem! Här är mitt omdöme:

Soft Blanket
En pudrig varm ton av ambra i bakgrunden som tillsammans med en mild antydan till vanilj bildar en ”human” doftnot som påminner om varm gosig baby. När jag först kände på den här doften i butiken kunde jag inte precisera vad det var som jag kände igen i doften men nu vet jag! Dior parfymen ”Dune” blandat med Barnängens babytalk. Oslagbart!

Pink Lady Slipper
Här tycker jag mig känna en distinkt doft av viol mellan skira ljusrosa rosenblad... Underbar! Ladyslipper är namnet på en rosa orkidé som liknar vår svenska guckusko.

Country Lemonade
När jag öppnade den skyddande plasten runt det här ljuset fick jag en oemotståndlig lust att bita en stor tugga av hela härligheten. En helt galen impuls – jag vet! Men precis så gott doftar det. Man önskar att denna lemonaddoft kunde omsättas till riktig läsk, riktigt godis... Totalt beroendeframkallande!

Garden Hideaway
Doftar lite som nyklippt gräsmatta med liljekonvaljer... Väldigt fräsch och pigg doft som verkligen får en att längta till vårens första bukett från trädgården...

Blommiga Rutan sa...

Måste bara säga att jag blir otroligt imponerad av hur du beskriver dofterna ! Så mitt i prick! Fantastiskt bra beskrivet, och fantastiskt bra skrivet.