söndag 21 oktober 2012

Lilla älsklingen - barnbarnet Selma


Lilla älsklingen Selma har redan hunnit bli
4 ½ månad!

En väldigt glad liten gullunge!
Gråter om hon blir mycket trött,
eller när fruktpurén tar slut,
då blir hon till och med riktigt arg!
 


Vinkar glatt trots att bilden vägrar
vrida på sig. 


 


Ibland undrar man vad lilla Selma tänker på...
Kan se väldigt fundersam ut...
 


Selma och mamma Josefine
på Ikea.

 


När Selma ler blir man
alldeles varm i hjärtat!


 


Här har Selma provat en klänning
som Josefine och moster Karolina
hade när dom var små.
Jättefin tycker mormor och Selma,
mindre fin tycker mamma Josefine .

 


Selma sover gott i mormor och morfars säng.
 


 



 


Favoritpyjamasen!
 


 


 



 


ALLA pureér är jättejättegoda!
 


Här skulle man ju helst vilja sitta
när man åker bil,
istället för fastspänd i bilbarnstolen...

 




Lunch med moster Karolina på
hennes jobb.

 


Selma tycker väldigt mycket om när hon får
stå upp!
Går ju lite bättre med lackskorna på!


Barnbarn är  verkligen alldeles fantastisk!
Och roligare och roligare
för varje vecka...


Skön söndagskväll

Kram

28 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Vilka goa bilder!! Vilken rikedom med barnbarn. Nästan så jag längtar... fast inte än :)
Önskar dig en fin start på veckan!
Kram

Unknown sa...

O vilken liten söting du har. Förstår att du är lyckligare än någon. Så socker söt det lilla gulliga grynet. O jag tycker att hon var söt i mamma o mosters klänning. Ha en underbar vecka kram Beijan

Anonym sa...

Oj oj vilket underverk!!!!
Lovely bilder.
Sköna söndag till dig
Kram
AC

Ett ögonblick sa...

Det ser ju helt underbart ut!!! en sån liten prinsessa, söt som socker.

Hoppas Du får en fin start på veckan!
kram lisamaja

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hon är ju så söt, hennes leende är helt bedårande. Vilken lycka du har i henne.
Kramar
AnnaMaria

Karin sa...

Oj vilken fin bildkavalkad på den lilla skönheten ♥ Visst är det underbart med barnbarn - två av mina (de du har träffat) har förgyllt min helg.
Men tiden går fort när man har roligt och nu är det söndagskväll - igen! - och en ny arbetsvecka väntar:)
Ha det gott!
Kramar :)

LissasVita sa...

Vilken härlig bildkavalkad..goaste lilla tösen..Kramen lisbeth

STENLYCKA sa...

Så underbart barnbarn du har! Vilken liten solstråle. Selma har ett leende som får oss att bli glada och varma om hjärtat. Förstår att du är stolt och glad i den lilla! Söt mamma har hon också!
Ha det nu så gott och hoppas din vecka blir underbar!
Kram Raina

Maj sa...

Hon är fantastiskt söt och ser så pigg och alert ut. Roligt att se dina foto. Min son vill inte att jag lägger ut några bilder på mitt lilla underverk och då respekterar jag det, men skulle såå gärna vilja visa ett och annat foto. Fia (sophie) är 3 mån nu och i vår familj naturligtvis "vårt eget underverk"...
//M

Channal sa...

Hon är så SÖT! En riktig liten smällkaramell!! Underbara bilder! Lyckliga du❤
KRAM Anna

Fågel Blå sa...

Åhh så söt den lilla är,, helt underbara bilder,
och så lycklig du måste vara!
Önskar dej en fin vecka
kramar Kathrine

Kakaobönan sa...

Se där ja! Som jag väntat!
Hon är alldeles underbart söt. Som en liten docka!
Den vita stickade (?) klänningen är så fin.
Tack för att du delar med dig av din lilla älskling till oss!
Kram Pia

Solstrimmor sa...

Vilken liten sötnos du har fått! Kan tro att mormorshjärtat är fullt av stolthet och glädje! Och jag lovar dej... det blir ännu mer fyllt med tiden:)

Kram och trevlig början på veckan!
Eva-Mari, mormor sen tjugo år tillbaka!

Blan betong och gammeldags pioner sa...

vilken liten söting! Förstår att du är stolt! Underbara bilder! Ha en underbar vecka kram från Maja

Nyanser av vitt sa...

Åååh så söt hon är. Vilket litet charmtroll. Förstår att mormor är stolt. Ha en fin dag.
Kram Agneta

Prinsessorna på Bellevue sa...

Jamen, ååååå! Vilken liten sockerbit! Såå sööt! Förstår att du är lycklig när denna lilla goding hälsar på!

Såå fina kläder! Den där vita var ju bara såå fiin!

Ha det gott!

Kram
Petronella

vita drömmar och svarta tassar sa...

Vilket underbart barnbarn du har så solig och söt!
du måste vara stolt♥ livets efterätt

ha en ljuvlig vecka
kram wivi

Marie maräng sa...

Men ÅH så gullig hon är som en liten prinsessa!

Jag längtar till den dagen är det är barnbarn på väg... jag anar att det är en otroligt härlig känsla att bli mormor (jag har två döttrar så mormor blir jag också)

Fina flickor du har!

Ha en bra start på veckan!
Kram Marie

Gunillasljusglimtar sa...

Vilka härliga bilder,fint inlägg! Tack för Grattis till mej♥
Visst är det underbart att få vara farmor/mormor:) Ha det gott kram Gunilla

Rosa i huset i vitt sa...

Vilka härliga bilder ...hon ser helt underbar ut.

kram Rosa

Änglarum sa...

Vilken go tös ser väldans glad ut ;=) livets efterrätt,sägs de ju vara!! och tack för din hälsning hos mig den värmde!kram kram Jessica

katha´s kortmakeri sa...

Vilken goding man blir så glad av att se henne.
Kram till er båda.
Katha

Anonym sa...

Sötnos. Kram Lotta

Lina sa...

Ja, som helt och fullständigt objektiv moster tycker jag att detta är det vackraste lilla barnet på jorden. Kan titta på bilder på henne hur mycket som helst och bara längtar tills man får träffa henne nästa gång! Kram

Maj sa...

Tack för din kommentar hos mig. Någon bild/mått har jag inte fått ännu //M

Anonym sa...

Hon e underbart söt! Barnbarn! Det bästa
Kram
Eva Z

Äppelblom sa...

Tack för den rara kommentaren i min blogg.
Jag riktigt smälter när jag ser på alla fina bilder på söta Selma.
Må så gott!

Tre Tanter sa...

Trevlig kväll önskar 3 tanter!