söndag 19 februari 2017

Livet efter Mats av Eva-Mari Heimer



Har just läst ut en mysig, trevlig och bra feelgood bok,
men även med lite svärta
Det här var en sån bok som jag försökte
läsa sakta, så att den skulle räcka lite längre.

Livet efter Mats  av Eva-Mari Heimer.
Eva-Mari är en kär bloggvän sedan många år,
hennes fina blogg heter Solstrimmor.

Boken handlar om Anja som i många år
drivit en tygaffär och syateljé.
Plötsligt dör hennes man och
allt förändras.
När chocken lagt sig så tar Anjas liv
nu en helt annan riktning...


Så vackert var paketet när det kom i brevlådan.
Sån´t blir man lite extra glad av!
Om ni vill beställa boken ( och det tycker jag
verkligen att ni ska göra) så gå in på Eva-Maris blogg
Solstrimmor och se hennes mailadress.

Eva_Mari har även skrivit boken
Café Trädgårdslyckan
som utkom 2006.
Även den en riktig feelgood-bok.

Önskar nu en fin söndag till alla,
här har vi en mulen men varm söndag,
men efter flera dagar med sol så får man
väl inte klaga.

Kram

4 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Jag blir så glad och varm inombords av ditt fina inlägg! Tack för så fina och snälla ord. Så glad att du tycker om boken!

Ha en fin söndagskväll!
Kramar från Eva-Mari

Vardag och flärd sa...

Jag har Eva-Maris båda böcker, de är så mysiga och fina. Och jag ville läsa sakta för att den skulle räcka länge, samtidigt var det svårt att pausa, ville inte lägga ifrån mig boken. Nu väntar vi på hennes nästa bok!
Ha det fint!
Kram Eva

Channal sa...

Vad kul med lite nya böcker från vänner. Blev nyfiken... KRAM Anna

Evas Kvarnaro sa...

Så trevligt att få ett paket på posten så fint inslaget.
Inte visste jag att hon skriver böcker, vi har ju så otroligt många bloggare och det är rena rama turen om man lyckas hitta den rätta bloggvännen med intressen som tilltalar en själv.
Vi har ju haft många underbara bloggare som har slutat skriva, det är en stor sorg tycker jag.
Jag har givetvis sett Eva-Maris blogg 'Solstrimmor' kanske varit 'inne' där . . . .
Finns de böckerna i bokhandeln eller måste man beställa hos henne ?
Blev också nyfiken på böckerna när du beskriver så varmt om dem.

Ha en fin vecka, vårmånaden kommer nu.
Kram/ Eva